Regler och villkor

Villkor

I. VILLKOR FÖR ANVÄNDNING let-out.com
II. DEFINITIONER
III. TILLHANDAHÅLLANDE TJÄNSTER
IV. REGISTRERING OCH IDENTIFIERING
V. BESTÄLLNING
VI. BESTÄLLNINGSPRIS
VII. BETALNINGSMETODER
VIII. AVVISNING AV BESTÄLLNING OCH RETURNERING AV VAROR
IX. GARANTIER OCH KLAGOMÅL
X. IMMATERIELL EGENDOM
XI. UPPSÄGNING AV KONTRAKTET
XII. LEVERANS
XIII. OGILTIGHETSKLAUSUL
XIV. MYNDIGHETER SOM REGLERAR VERKSAMHETEN
XV. TVISTER

 

I. VILLKOR FÖR ANVÄNDNING let-out.com

Dessa Regler och villkor styra relationerna mellan Dilis AMC LTD, nedan kallad let-out.com, å ena sidan, och användarna av webbplatser och tjänster som finns på webbplatsen (hädanefter kallade användare), å andra sidan.
Dilis AMS LTD är ett företag registrerat under Republiken Bulgariens kommersiella lag med ID 202167249, med registrerat säte och ledningsadress: Spas Ginev 7, Sofia 1510, Bulgarien.
Läs de publicerade allmänna villkoren i sin helhet innan du använder informationen och de kommersiella tjänsterna som erbjuds på webbplatsen (nedan kallade tjänsterna). Genom att titta på webbplatsen samtycker varje användare automatiskt till att följa villkoren som beskrivs nedan.
Detta dokument innehåller information om verksamheten let-out.com och de allmänna villkoren för användning av tjänsterna som tillhandahålls av let-out.com, som reglerar förhållandet mellan oss och var och en av våra användare.
Bekräftelsen av de allmänna villkoren är ett nödvändigt och obligatoriskt villkor för att ingå avtalet mellan användaren och let-out. Com.
Genom att acceptera de allmänna villkoren samtycker användaren till behandlingen av hans/hennes personuppgifter på grundval av det avtal som ingåtts mellan honom och let-out.com. Sådana uppgifter är namn, telefon, adress och e-post.

let-out.com förbehåller sig rätten att ändra de nuvarande villkoren när som helst utan föregående meddelande, ändringarna återspeglas på webbplatsens sida.

 

II. DEFINITIONER

För ändamålen med dessa allmänna villkor ska följande villkor tolkas enligt följande:
Webbplats – https://let-out.com och alla dess undersidor.
Användare – är varje fysisk person som förvärvar varor eller använder tjänster som inte är avsedda för kommersiell eller yrkesmässig verksamhet, och varje enskild person som, som part i avtalet enligt denna lag, agerar utanför sin kommersiella eller yrkesmässiga verksamhet.
Allmänna villkor – dessa allmänna villkor, som inkluderar användningsvillkor, integritetspolicy, cookies, registrerings- och leveransregler, frivillig tvistlösning, avtalsavstående och utbytesformulär och många andra juridiskt relevanta uppgifter som finns på webbplatsen.
Personuppgifter – all information om en individ som avslöjar hans eller hennes fysiska, psykologiska, mentala, familjemässiga, ekonomiska, kulturella eller sociala identitet.
Varor – lös materiell egendom, med undantag för de föremål som säljs genom verkställighet eller genom andra åtgärder av organ som är auktoriserade enligt lag, samt föremål som övergivits eller konfiskerats till förmån för staten, som meddelats för försäljning av statliga myndigheter.
Köp- och försäljningsavtal – ett avtal enligt vilket näringsidkaren överlåter eller åtar sig att överföra äganderätten till varor till konsumenten, och konsumenten betalar eller åtar sig att betala priset för dem, inklusive avtal som har till syfte både varor och tjänster.
Förfarande för en alternativ konsumenttvistlösning – ett förfarande för utomrättslig lösning av konsumenttvister, som uppfyller kraven i en särskild lag eller ett specifikt avtal mellan parterna i ett rättsförhållande, utfört av ett organ för alternativ lösning av konsumenten tvister / skiljedom, medlare eller andra /.

 

III. TILLHANDAHÅLLANDE TJÄNSTER

Konsumenter har möjlighet att ingå ett avtal om försäljning och leverans av varor som erbjuds av let-out. Com.

 

IV. REGISTRERING OCH IDENTIFIERING

Du kan beställa som registrerad användare eller som gäst. Du behöver en e-postadress för att göra en beställning, och du kan behöva ställa in din webbläsare för att acceptera både cookies och popup-fönster för att kunna använda alla funktioner på webbplatsen, vilket inkluderar att lägga till produkter i din kundvagn och skicka in du beställer.

För att göra en beställning måste du vara minst 16 år gammal, eller äldre om det krävs enligt tillämplig lag för att ingå avtal med Tommy Hilfiger, och du måste vara konsument – ​​inte återförsäljare.

Let-out.se identifierar webbplatsens användare genom att lagra loggfiler på webbplatsens server och användarens IP-adress.
Let-out.se har rätt att samla in och använda information om Användare på grundval av och för syftet med avtalet med Användaren under dessa Allmänna Villkor. Den information genom vilken personen kan identifieras kan innefatta namn, telefon, adress, e-post, samt all annan information som personen lämnar frivilligt vid registreringen. Inklusive all annan information som användaren anger, använder eller tillhandahåller när han använder tjänsterna som tillhandahålls av let-out. Com.
Endast personer över 16 år kan registrera sig på sidan.

Let-out.se iakttar vederbörlig omsorg och ansvarar för att skydda Användarens information, som blev känd vid registrering, förutom i fall av force majeure, oavsiktlig händelse eller illvilliga handlingar från tredje part.
I registreringsformuläret som fylls i av Användaren vid registreringen, let-out.com anger den obligatoriska eller frivilliga karaktären av tillhandahållandet av data och konsekvenserna av att vägra att tillhandahålla dem.
Let-out.se får lämna ut personuppgifter till tredje part endast i de fall som föreskrivs i lag och under de omständigheter som följer av lag eller med uttryckligt medgivande från Användarna.
Användaren kan registrera sig genom att fylla i det relevanta elektroniska registreringsformuläret, tillgängligt i realtid (online) på Internet på webbplatsen let-out.com, för att godkänna de allmänna villkoren.
Genom att trycka på den virtuella knappen med texten "Registrering" eller annan liknande text, med kraften av en skriftlig bekräftelse av de allmänna villkoren, gör användaren ett elektroniskt uttalande i den mening som avses i lagen om elektroniska dokument och elektroniska signaturer och förklarar att han är bekant med de allmänna villkoren. accepterar dem och åtar sig att följa dem.
Let-out.se kan i loggfiler på sin server lagra Användarens IP-adress, samt all annan information som behövs för dess identifiering och reproduktion av dess elektroniska uttalande om godkännande av de Allmänna Villkoren vid rättslig tvist. Texten till de allmänna villkoren finns tillgänglig på Internet på webbplatsen let-out.com på ett sätt som tillåter dess lagring och reproduktion.
När användaren fyller i ansökan om registrering är användaren skyldig att tillhandahålla fullständiga och korrekta uppgifter om identitet (för individer), juridisk status (för juridiska personer) och andra uppgifter som krävs av den elektroniska formen av let-out.com, samt uppdateras inom 7 (sju) dagar efter ändringen. Användaren samtycker till att tillhandahålla de erforderliga personuppgifterna, för att säkerställa att uppgifterna som lämnas under registreringsprocessen är korrekta, fullständiga och korrekta och kommer att ändra dem i tid om den senare ändras. Vid tillhandahållande av felaktiga uppgifter, let-out.com har rätt att omedelbart och utan föregående meddelande avsluta eller avbryta tillhandahållandet av tjänster och upprätthålla användarens registrering.
Vid registrering får användaren ett unikt användarnamn, vilket kan vara den e-postadress som användaren angett, och ett lösenord för att komma åt de tjänster som är tillgängliga via webbplatsen let-out. Com.
Användaren kan hantera sin användarprofil på webbplatsen. Genom sitt konto kan användaren:
1. Se historiken för gjorda beställningar
2. Övervaka beställningens status
3. Ändra och redigera kontakt- och leveransinformation
4. Visa och ändra listan över "Whishlist"-produkter
Användarnamnet som Användaren registrerar sig med ger inga andra rättigheter än de som uttryckligen anges i dessa Allmänna Villkor.
Registratorn är i egenskap av företrädare för juridisk person skyldig att ange sitt fullständiga namn och sin adress resp. namnet på den juridiska person som den representerar.
Användaren är skyldig att iaktta all försiktighet och vidta nödvändiga åtgärder som rimligen är nödvändiga för att skydda sitt lösenord, samt att inte lämna ut sitt lösenord till tredje part och att omedelbart meddela let-out.com vid olaglig åtkomst, samt vid sannolikhet och misstanke om sådan. Användaren bär ansvaret och risken för skyddet av kontolösenordet, såväl som för alla åtgärder som utförs av dem eller av en tredje part som använder hans lösenord.

 

V. BESTÄLLNING

Användare använder gränssnittet för let-out.com-webbplatsen för att ingå försäljningskontrakt för de varor och tjänster som erbjuds av let-out. Com.

Efter att ha valt en eller flera varor som erbjuds på "let-out.com” webbplats, måste användaren lägga till dem i sin lista över varor för köp.
Det är nödvändigt för användaren att tillhandahålla kontaktuppgifter, data för leverans och att välja betalningssätt och sedan bekräfta beställningen via webbplatsens gränssnitt.
När användaren skickar en beställning skickar vi ett e-postmeddelande till användaren som bekräftar mottagandet av din beställning ("Orderbekräftelse"). Det betyder inte att vi har accepterat din beställning. Vårt godkännande av beställningen sker när produkterna skickas till användaren – vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till användaren som bekräftar att produkterna har skickats ("Leveransbekräftelse").
Vid denna tidpunkt träder ett avtal, innehållande dessa allmänna villkor, till stånd och är bindande för användaren och oss (”avtalet”).
Användaren kan när som helst gå in i sin användarprofil och informera sig om beställningens status.

Produkter på webbplatsen finns i allmänhet i lager. Alla storlekar som är slut i lager markeras som ej tillgängliga. Vi kan ha lagerproblem när kunder beställer produkter samtidigt. När vi inte kan skicka en redan beställd vara kan vi avbryta eller avvisa den delen av din beställning och du kommer att få ersättning eller inte debiteras i enlighet med detta. Vi arbetar hårt för att hålla våra lagernivåer så exakta som möjligt. Ibland kan fel uppstå.

Om du har lagt en beställning av misstag, eller vill avbryta en beställning innan den levereras, vänligen ring omedelbart Let Outs kundtjänst på +46 737 422 422 måndag-fredag: 9:00 – 18:00 (standardpriser, priser per mobil kan variera) eller e-post Let Out på: info@let-out.se

Observera att vi inte kan göra eller acceptera några ändringar av din beställning (adress, storlek, färg) när din beställning väl har lagts.

Uppfyllelse av alla beställningar på webbplatsen är beroende av tillgänglighet. Vi förbehåller oss uttryckligen rätten att avbryta din beställning av alla legitima skäl, inklusive men inte begränsat till följande situationer:

1. Produkten är inte tillgänglig
2. Din faktureringsinformation är inte korrekt eller inte verifierbar
3. Din beställning flaggas av våra säkerhetssystem som en ovanlig beställning eller en beställning som är utsatt för bedrägeri
4. Du är under 16 år, eller på annat sätt inte i den ålder som enligt tillämplig lag tillåts att ingå avtal med Let Out
5. Du är återförsäljare
6. Vi kunde inte leverera till den adress du angivit
7. På grund av omständigheter eller händelser utanför vår kontroll.

Let-out.se har rätt att vägra att ingå avtal med en felaktig Användare.
"Let-out.se” har rätt att behandla Användaren som felaktig i de fall då:
1) Användaren inte följer de allmänna villkoren;
2) felaktig, arrogant eller oförskämd behandling av let-out.com-representanter har etablerats
3) missbruk av "Let-out.se” av Användaren har upprättats.

Du kan lägga en beställning på sajten 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, inklusive helger och allmänna helgdagar.
Beställningar och förfrågningar från kunder behandlas av let-out.com-operatörer under kontorstid.

Om du har lagt en beställning av misstag, eller vill avbryta en beställning innan den levereras, vänligen ring omedelbart Let Outs kundtjänst på +46 737 422 422 måndag-fredag: 9:00 – 18:00 (standardpriser, priser per mobil kan variera) eller e-post Let Out på: info@let-out.se
Observera att vi inte kan göra eller acceptera några ändringar av din beställning (adress, storlek, färg) när din beställning väl har lagts.

Alla bilder och produktbeskrivningar på let-out.com-webbplatsen är vägledande, informativ och kan ändras av let-out. Com.
let-out.com ansvarar inte för fabriksförpackningen av produkterna (t.ex. men inte begränsat till – ingen cellulosa, hologramklistermärken och andra ändringar av förpackningen eller dess design gjorda av respektive tillverkare).

Vid problem med leverans på grund av vårt fel står alla merkostnader för att skicka eller ta emot varorna på bekostnad av let-out.com. I alla andra fall kommer efterföljande sändning av försändelsen att ske på användarens bekostnad.

 

VI. BESTÄLLNINGSPRIS

(1) Priserna på de erbjudna varorna är de som anges på webbplatsen för "let-out.com" vid tidpunkten för beställning. Priserna är i EUR.
Varornas priser inkluderar moms, i de fall dess debitering är tillämplig.
"Let-out.se” förbehåller sig rätten att när som helst och utan föregående meddelande ändra priserna på varor som erbjuds på sajten. Prisändringen gäller för konsumenter från det att den tillkännages på hemsidan let-out.com. Ändringar kommer inte att påverka någon beställning som vi har bekräftat i orderbekräftelsen.
(2) ”let-out.com” kan ge rabatter för varor som erbjuds på webbplatsen. Reglerna som gäller för sådana rabatter finns på den plats där rabatten visas. Rabatter kan ges i olika former (t.ex. kampanjer, lojalitetsrabatter som ges individuellt, slumpmässigt eller som ett resultat av en tävling eller kundundersökning).
Olika typer av rabatter kan inte kombineras vid beställning och köp av samma produkt.

Det totala priset som anges i den sista kassan inkluderar moms och fraktkostnader. Detta pris kommer att registreras i orderbekräftelsen. Om du betalar med kreditkort kommer det totala beloppet för hela din beställning att återspeglas på ditt kontoutdrag.

 

VII. BETALNINGSMETODER

Du kan betala för produkterna med kreditkort (MasterCard, Visa, tillhandahålls via QuickPay-betalning), PayPal, Google Pay och på andra sätt som kan vara tillämpligt i ditt land.
Under betalningsprocessen kan betalningsgatewayen utföra kreditkortskontroll för läslighet och bedrägeri.
3D-säkerhetsverifiering krävs för att slutföra betalningsprocessen.
I avsaknad av en 3D-säkerhetsverifiering eller misstanke om bedrägeri kommer betalningen att nekas.

 

VIII. LEVERANS

Vi skickar vanligtvis beställningen inom 2 arbetsdagar.

Leveranstiden är cirka 2 till 8 arbetsdagar efter leverans av beställningen för alla EU-länder och det beror på det specifika landet. Leveransen är gratis för alla EU-länder. Däremot kan fraktskatter och förlängd leveranstid gälla för öar och svårlevererade platser.
Vissa specifika produkter kan ta längre tid att skicka.
Under högtider (t.ex. jul och påsk) kan leveransen ta längre tid.

Leveranser utanför Europeiska Unionen specificeras individuellt.

Produkterna levereras från våra lager eller från lager hos entreprenörer som vi samarbetar med i Europeiska unionens territorium.

Beställningen skickas till den adress du anger. Om du har angett en felaktig adress eller kontaktinformation, Let-Out.se tar inget ansvar för lyckad leverans

Om de levererade produkterna har uppenbara material- eller produktionsfel, inklusive skador orsakade av transport, vänligen meddela oss om sådana defekter omedelbart via e-post eller telefon. Att inte göra det kommer att påverka dina lagliga rättigheter.

Anspråk på skadade försändelser görs vid tidpunkten för mottagandet av försändelsen framför kuriren. Kunden måste begära en kopia av protokollet och sedan bifoga kopian när han fyller i en returförfrågan.

I händelse av en skadad försändelse har kunden rätt att inte hämta den från kuriren, detta innebär direkt en uppsägning av kontraktet.

Om kunden har märkt ett fel och rapporterar det korrekt, Let-out.se kan ge ersättning, till exempel med rabattkod för nästa beställning.

 

IX. AVVISNING AV BESTÄLLNING OCH RETURNERING AV VAROR

(1) Kunden har rätt att frånträda avtalet utan att ange skäl. Ångerrätten kan utövas inom 14 dagar från leverans av varor.
För att utöva sin rätt enligt denna klausul måste Kunden otvetydigt meddela "let-out.com” via e-post: (info@let-out.se) om sitt beslut att frånträda avtalet, individualisera de varor han vill returnera, genom att tillhandahålla alla detaljer om beställningen och leveransen, inklusive, men inte begränsat till: innehållet och värdet av beställningen, uppgifter om den person som gjorde beställningen, uppgifter om den person som accepterade leveransen och leveransdatum.

Efter att ha mottagit en returförfrågan let-out.com kommer att skicka en ömsesidigt fördelaktig leveransadress till kunden. Adressen kommer att variera beroende på kontor eller lager där produkten ska returneras.
Vid retur eller byte av en produkt står kunden på egen bekostnad för leveranskostnaderna.

Kunden är skyldig att förvara de mottagna varorna, deras kvalitet och säkerhet fram till det ögonblick de returneras i den form som de mottogs.
Kunden är skyldig att returnera varan inom 14 dagar från den dag då Kunden har utövat sin rätt att frånträda avtalet.
När "let-out.com" har ådragit sig kostnader i samband med fullgörandet av avtalet och Användaren frånträder avtalet, "let-out.com” har rätt att hålla inne det relevanta beloppet för uppkomna kostnader eller kräva att de betalas.

Vid retur ska varan vara i originalförpackning, utan spår av användning eller snedvridning av handel (t.ex. trasiga förpackningar, cellulosa, borttagna etiketter, saknade delar etc.) och åtföljas av alla medföljande dokument – ​​kvitto och/eller faktura, garantikort, bruksanvisning m.m.
Vid retur av varan åtar sig konsumenten att returnera alla gåvor som mottagits tillsammans med de beställda varorna, om de skickas av "let-out. Com.

I händelse av att Kunden inte fullgör sin skyldighet att returnera varan inom ovanstående tid, utan att meddela "let-out.com” av eventuella förseningar och utan att ange en giltig anledning till det, anses det att han har återkallat sitt uttalande för att utöva frånträde från kontraktet.

Anspråk på skadade försändelser görs vid tidpunkten för mottagandet av försändelsen framför kuriren. Kunden måste begära en kopia av protokollet och sedan bifoga kopian när han fyller i en returförfrågan.

I händelse av en skadad försändelse har kunden rätt att inte hämta den från kuriren, detta innebär direkt en uppsägning av kontraktet.
Om de levererade produkterna har uppenbara material- eller produktionsfel, inklusive skador orsakade av transport, vänligen meddela oss om sådana defekter omedelbart via e-post eller telefon. Att inte göra det kommer att påverka dina lagliga rättigheter.

Kunden har ingen rätt att frånträda avtalet om föremålet för detsamma är:
1. för leverans av varor, gjorda på beställning av konsumenten eller enligt dennes individuella behov
2. för leverans av förseglade varor, som är tryckta och/eller testade efter leverans och som inte kan returneras på grund av hygien- eller hälsoskyddsskäl (exempel: underkläder, underkläder eller badkläder)

När dina returnerade produkter har kontrollerats och inspekterats kommer du att få ett e-postmeddelande om återbetalning, om återbetalning kommer att göras.

Återbetalningar tar vanligtvis upp till 8-10 arbetsdagar innan det syns på ditt kontoutdrag. Hur lång tid det tar beror enbart på ditt kortföretags policyer. Du kan alltid kontrollera din återbetalningsstatus på ditt onlinekonto eller genom att kontakta din kortutgivare.

För att få full återbetalning är det viktigt att vi tar emot de returnerade produkterna i det skick du tog emot dem: de returnerade produkterna måste vara kompletta, oanvända, otvättade och ha alla produktetiketter och etiketter intakta och får inte användas i något annat sätt än vad som rimligen är nödvändigt för att avgöra om du vill behålla produkten/produkterna.

Vid retur av en produkt på kundens begäran, let-out.com behåller 5 % av beloppet för administrativa kostnader för att behandla betalningen och återbetalningar.

Om kunden har märkt ett fel och rapporterar det korrekt, Let-out.se kan ge ersättning, till exempel med rabattkod för nästa beställning.

 

X. GARANTIER OCH KLAGOMÅL

(1) Konsumenten har rätt att göra anspråk på eventuella avvikelser mellan varorna och det överenskomna/beställda, när det efter leverans upptäcks avvikelser med köpeavtalet.
"Let-out.se” ansvarar inte för färgskillnader på grund av naturliga skillnader i färgåtergivning från olika monitormodeller.
Alla varor som omfattas av garantiservice åtföljs av nödvändiga dokument med information om garantiperioden (enligt bulgarisk lagstiftning), villkoren och platsen för garantiservice.
Konsumenten får inte bestrida konsumentproduktens överensstämmelse med avtalet om försäljning, när han vid tidpunkten för avtalets ingående visste eller inte kunde ha varit ovetande om bristen på överensstämmelse.
(2) Konsumenten har rätt att göra reklamation mot varan, oavsett om tillverkaren eller näringsidkaren har lämnat garanti för varan.
När reklamationen är uppfylld genom att ersätta produkten med en annan som motsvarar den överenskomna, "let-out.com” behåller de ursprungliga garantivillkoren för konsumenten.
(3) Konsumenten kan efter anspråk på varor begära återbetalning av det inbetalda beloppet, för utbyte av varan med en annan, motsvarande den överenskomna eller annan ersättning (varje enskilt fall behandlas separat).
(4) Klagomålet ska lämnas skriftligen via angivet e-postmeddelande eller per post till företagets adress. "Let-out.se” presenterar på sin webbplats tillgång till ett reklamationsformulär. Klagomål kan också göras på adressen till näringsidkarens kontor. Rätten att välja plats för klagomålet tillhör helt och hållet konsumenten.

Ladda ner: Klagomålsformulär
Klienten ska lämna klar, fullständig och otvetydig information om ärendet skriftligen och inom lagstadgad tidsfrist för klagomål till e-postadressen: info@let-out.se.
När användaren lämnar in ett klagomål anger användaren ämnet för klagomålet, hans föredragna sätt att tillfredsställa klagomålet, respektive beloppet på det begärda beloppet samt adress, telefon och kontakt e-post. För att ärendet ska kunna lösas så snart som möjligt är det lämpligt att bifoga fotografiskt material (endast om ärendet gäller en eller flera specifik produkt(er)). När ärendet har granskats och behandlats får du ett skriftligt svar till den e-postadress som klagomålet lämnades från (let-out.com ansvarar inte för några problem utanför vår kontroll med att ta emot meddelandet inom den lagstadgade perioden).
Vid reklamation ska konsumenten även bifoga de handlingar som ligger till grund för reklamationen, nämligen:
1. kvitto och/eller faktura för köpet; samt protokoll, handlingar eller andra dokument som visar att varorna inte överensstämmer med det överenskomna; andra handlingar som styrker fordringen på grund och belopp.
(5) Klagomål om en konsumentvara kan lämnas in upp till två år från leveransen av varan, dock senast två månader från det att bristen i överensstämmelse med det överenskomna konstaterades. Fristen ska upphöra att löpa under den tid som behövs för reparation av konsumtionsvaran eller för att nå en överenskommelse mellan säljaren och konsumenten för att lösa tvisten.
(6) Om "let-out.com” har lämnat en kommersiell garanti för varorna och garantitiden är längre än villkoren för att göra anspråk enligt paragraf. 5, kan fordran framställas tills den kommersiella garantin löper ut.
Att lämna in ett klagomål är inte ett hinder för att göra en reklamation.

(7) 'let-out.com' för ett register över klagomål. Ett dokument skickas till användaren på det e-postmeddelande som anges av honom, där numret på fordran från registret och typen av varorna anges. När "let-out.com” tillgodoser klagomålet, utfärdar den en handling om detta, som är upprättad i två exemplar och måste tillhandahålla en kopia till Användaren.
(8) ”let-out.com” i händelse av ett giltigt klagomål bringar varorna i enlighet med försäljningsavtalet inom en månad från det att användaren lämnat in klagomålet.
Om varorna inte repareras efter utgången av fristen enligt föregående stycke, har Konsumenten rätt att säga upp avtalet och återbetala det inbetalda beloppet eller begära en sänkning av priset på konsumentvaror enligt art. 114 i CPA.
Att ta med konsumentvarorna i enlighet med försäljningsavtalet är kostnadsfritt för Användaren. Det är inte skyldigt att betala kostnader för transport av konsumentvaror eller för material och arbete i samband med dess reparation och lider inte av betydande olägenheter.
(9) I händelse av att konsumentvarorna inte uppfyller köpeavtalet och när konsumenten inte är nöjd med lösningen av klagomålet, har han rätt att välja mellan ett av följande alternativ:
1. uppsägning av kontraktet och återbetalning av det belopp som betalats av honom; Prisreduktion.
Konsumenten får inte kräva återbetalning eller nedsättning av varans pris när näringsidkaren samtycker till att ersätta konsumentprodukten med en ny eller att reparera produkten inom en månad från konsumentens reklamation.
Näringsidkaren är skyldig att tillgodose en begäran om hävning av avtalet och att återbetala det belopp som betalats av konsumenten, när det efter att ha tillfredsställt tre konsumentklagomål genom att reparera samma produkt, inom garantiperioden, det finns en annan händelse av bristande efterlevnad av den varor med köpeavtalet.
Konsumenten får inte göra anspråk på hävning av avtalet om konsumentproduktens bristande överensstämmelse med avtalet är obetydlig.
XI. IMMATERIELL EGENDOM

(1) De immateriella rättigheterna över allt material och resurser som finns på webbplatsen för "let-out.com" (inklusive tillgängliga databaser) är föremål för skydd enligt lagen om upphovsrätt och närstående rättigheter, tillhör "let-out .se ”eller till respektive person som har överlåtit nyttjanderätten” let-out.com ”och får inte användas i strid med tillämplig lag. Vid kopiering eller reproduktion av information utanför det tillåtna, såväl som vid annan kränkning av immateriella rättigheter över resurserna för "let-out.com", "let-out.com” har rätt att kräva full ersättning för direkta och indirekta skador.
Förutom vad som uttryckligen överenskommits får användaren inte reproducera, modifiera, ta bort, publicera, distribuera eller på annat sätt sprida informationsresurser som publiceras på webbplatsen för "let-out.com ”.
(2) ”let-out.com” åtar sig att iaktta vederbörlig omsorg för att säkerställa Användarens möjlighet till normal åtkomst till de tillhandahållna tjänsterna. Let-out.se förbehåller sig rätten att stänga av tillgången till de tjänster som tillhandahålls. Let-out.se har rätt, men inte skyldighet, att efter eget gottfinnande radera informationsresurser och material som publiceras på sin webbplats.

 

XII. UPPSÄGNING AV KONTRAKTET

Let-out.se har rätt att efter eget gottfinnande utan uppsägning säga upp avtalet ensidigt, om man finner att de tillhandahållna tjänsterna används i strid med dessa allmänna villkor, lagstiftningen i Republiken Bulgarien och/eller allmänt accepterade moraliska normer.
Förutom i de fall som anges i dessa Allmänna Villkor, sägs avtalet mellan parterna upp vid uppsägning av aktiviteten för "let-out.com” eller uppsägning av underhållet av dess webbplats.
Utöver ovanstående fall kan endera parten säga upp detta avtal med en veckas varsel till den andra parten i händelse av underlåtenhet att fullgöra sina skyldigheter enligt avtalet.
Avtalets skriftliga form anses uppfyllt genom att skicka ett e-postmeddelande, trycka på en elektronisk knapp på en sida med innehåll som är ifyllt eller valt av Användaren eller markering i ett fält (kryssruta) på hemsidan etc. liknande såtillvida att uttalandet är tekniskt registrerat på ett sätt som gör att det kan återges.

 

XIII. OGILTIGHETSKLAUSUL

Parterna förklarar att i händelse av att någon av klausulerna i dessa Allmänna Villkor visar sig vara ogiltig, kommer detta inte att ogiltigförklara hela avtalet eller andra delar därav. Den ogiltiga klausulen kommer att ersättas av de tvingande normerna i lagen eller den etablerade praxisen.

 

XIV. MYNDIGHETER SOM REGLERAR VERKSAMHETEN

De organ som reglerar verksamheten för let-out.com är Consumer Protection Commission / CPC / och Personal Data Protection Commission (CPDP), med följande koordinater:
Om CPC: • Webbplats: https://kzp.bg/kontakti tel: 0700 111 22 e-post: info@kzp.bg adress: Sofia, Slaveykov Square, №4A, fl. 3, 4 och 6
Om CPDP: • Webbplats: https://www.cpdp.bg/ tel: 02 / 91-53-518 email: kzld@cpdp.bg adress: Sofia 1592, bul. „Prof. Tsvetan Lazarov ”№ 2

 

XV. TVISTER

Konsumenter kan använda European Online Dispute Resolution Platform (ODR), tillgänglig på / https://ec.europa.eu/odr / – en enda åtkomstportal som tillåter EU-konsumenter och handlare att lösa tvister mellan dem. .
Alternativ tvistlösning (ADR) mellan konsumenter och handlare är förlikning utanför domstol på frivillig basis.
De gemensamma förlikningskommissionerna hjälper till att nå en överenskommelse mellan konsumenter och näringsidkare i tvister om avtal om försäljning av varor och tillhandahållande av tjänster.
De gemensamma förlikningskommissionerna fastställs på regional basis, och den allmänna förlikningskommissionen vid konsumentskyddskommissionen med säte i Sofia och verksamhetsområdet i Sofia, Sofiadistriktet, är behörig att lösa tvister mellan let-out.com och användaren. Kyustendil-distriktet och Pernik-distriktet.
Den konsoliderade listan över erkända ADR-organ i Europeiska unionens medlemsstater finns på https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.adr.show
Tvister som inte kan lösas på annat sätt hänvisas till behörig bulgarisk domstol.

LET OUT Online Butik